Als je Windows Mail wil gebruiken om mail te ontvangen en verzenden vanuit een e-mailadres van je hostingpakket kun je onderstaand stappenplan volgen om dit in te stellen.
Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.
Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:
* Maximaal veertien karakters lang * Bevat minimaal één kleine letter * Bevat minimaal één hoofdletter * Bevat minimaal één cijfer * Bevat minimaal één leesteken
Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe: Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel
Start het programma Windows Mail en klik op ‘Aan de slag’.
Klik op ‘Account toevoegen’ om een nieuw mailadres toe te voegen.
Klik op ‘Internet e-mail’.
Scroll naar beneden en vul de volgende gegevens in:
E-mailadres: het hele e-mailadres dat je in wenst te stellen
Gebruikersnaam: het hele e-mailadres dat je in wenst te stellen
Wachtwoord: het wachtwoord van het e-mailadres, deze heb je opgegeven bij het aanmaken van het e-mailadres
Accountnaam: je kunt een beschrijving aan het account meegeven
Weet je je wachtwoord niet meer? In het Control Panel kun je bij ‘E-mail’ een nieuw wachtwoord instellen voor je e-mailadres. Je vindt hier ook de e-mailinstellingen die je bij de volgende stap nodig hebt.
Vul de volgende gegevens in:
Berichten verzenden met deze naam: de afzendernaam van jouw e-mailberichten
Server voor inkomende e-mail: vul hier ‘serverx.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘x’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
Accounttype: kies voor ‘IMAP4’
Server voor uitgaande e-mail (SMTP): vul hier ‘serverx.hosting2go.nl’ in waarbij je ‘x’ vervangt door het nummer van de server waar jouw hostingpakket op staat
Scroll naar beneden, stel de opties als volgt in en klik op ‘Aanmelden’:
Uitgaande server vereist verificatie: Aan
Dezelfde gebruikersnaam en hetzelfde wachtwoord gebruiken voor het verzenden van e-mail: Aan
SSL vereisen voor inkomende e-mail: Aan
SSL vereisen voor uitgaande e-mail: Aan
Klik met de rechtermuisknop op de accountnaam, en vervolgens onderaan op ‘Accountinstellingen’. Daarna klik je op ‘Synchronisatie-instellingen voor postvak wijzigen’.
Stel de opties als volgt in en klik op ‘Gereed’:
Nieuwe e-mail downloaden: zodra items binnenkomen
Altijd volledig bericht en internetafbeeldingen downloaden: Aan
E-mail downloaden van: elk gewenst moment
Synchronisatieopties E-mail: Aan
Gefeliciteerd!
Je hebt het e-mailadres succesvol ingesteld in Windows (10) Mail. Je kunt nu e-mail ontvangen en verzenden via dit e-mailadres.
Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor het delen van je mening! Wat had je wél verwacht?