Als je Mozilla Thunderbird wil gebruiken om mail te ontvangen en verzenden vanuit een e-mailadres van je hostingpakket kun je onderstaand stappenplan volgen om dit in te stellen.
Belangrijke informatie! Lees dit eerst voordat je begint.
Sinds oktober 2017 is op al onze hostingservers SMTP authenticatie gerealiseerd. We zijn hierbij genoodzaakt geweest de eisen voor e-mailwachtwoorden aan te scherpen. Om e-mail te kunnen versturen via onze server, moet het wachtwoord van het e-mailadres aan de onderstaande criteria voldoen:
* Maximaal veertien karakters lang
* Bevat minimaal één kleine letter
* Bevat minimaal één hoofdletter
* Bevat minimaal één cijfer
* Bevat minimaal één leesteken
Lukt het verzenden van e-mail niet, dan voldoet het wachtwoord mogelijk niet aan de eisen. Verander het wachtwoord van het e-mailadres vervolgens in het Control Panel. Op onze website lees je hoe:
Wachtwoord e-mailadres wijzigen in het Control Panel
Start Thunderbird en vul de volgende gegevens in:
- Uw volledige naam: de afzendernaam van jouw e-mailberichten
- E-mailadres: vul het gehele e-mailadres in dat je in wilt stellen
- Wachtwoord: vul het wachtwoord van het e-mailadres in
Klik na het invullen van de gegevens op ‘Handmatig configureren’.

Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor het delen van je mening! Wat had je wél verwacht?
Heb je nog vragen?
Vraag het onze helpdesk