Wil je de domeinnaam verhuizen naar een andere hoster? Dan heb je daarvoor altijd een verhuiscode nodig. Voor .nl-domeinen is dat een SIDN-verhuistoken, voor een .be-domein een transfercode en voor overige toplevels heb je een AUTH-ID (ook wel EPP genoemd) nodig. Een verhuiscode kun je via de klantenhelpdesk opvragen nadat je alle diensten voor het domein eerst bij ons hebt opgezegd.
Opvragen SIDN-verhuistoken voor mijn .nl-domeinnaam
Zodra de opzegging aan je is bevestigd, kun je zelf in de klantenhelpdesk een SIDN-verhuistoken opvragen.
Hiervoor is een link beschikbaar in het dashboard van de helpdesk onder ‘Direct regelen’. Nadat je de link hebt aangeklikt, zal de SIDN-verhuistoken door ons worden opgevraagd. Je krijgt deze vervolgens binnen twee uur per e-mail automatisch toegezonden. Deze link zie je pas als je domein is opgezegd.
De SIDN-verhuistoken geef je daarna door aan je nieuwe hoster. Zij vragen daarmee bij SIDN de verhuizing aan. In de meeste gevallen wordt de domeinnaam binnen 24 uur na die aanvraag actief bij de nieuwe hoster.
Opvragen transfercode voor .be-domeinen en AUTH-ID (EPP) voor overige toplevels
Heb je bijvoorbeeld een .com- of .eu-domeinnaam die je wilt verhuizen, dan kun je voor de AUTH-ID (EPP) code contact opnemen met onze medewerkers door een ticket te plaatsen in onze helpdesk. Zij gaan dan de domeinnaam overschrijven op jouw naam, de lock van de domeinnaam verwijderen en de AUTH-ID opvragen.
Je krijgt deze code binnen een uur na verwerking van je verzoek per e-mail toegezonden. Deze kun je daarna doorgeven aan je nieuwe hoster. Zodra zij de verhuizing hebben aangevraagd, moet de verhuizing meestal nog worden goedgekeurd door op een verificatielink te klikken. Je krijgt deze link in dat geval per e-mail toegezonden. Na verificatie wordt je domein actief bij de nieuwe hoster.
Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor het delen van je mening! Wat had je wél verwacht?
Heb je nog vragen?
Vraag het onze helpdesk