In enkele gevallen kan het zijn dat je problemen ondervindt met het verhuizen van jouw .eu domeinnaam naar een andere hostingprovider.
Domeinnamen eindigend op .eu vallen onder het beheer van EurID en wij accepteren derhalve uitsluitend verhuisaanvragen die direct bij EurID – zonder tussenpersoon – zijn ingediend.
Sommige (Amerikaanse) providers houden er een eigen procedure op na door zelf e-mailberichten te sturen naar de WHOIS-contactgegevens en hierin toestemming te vragen voor de transfer, volledig buiten EurID om. Om de veiligheid van jouw domeinnaam te waarborgen wordt op dit soort verzoeken door ons systeem niet gereageerd. Daarnaast moet een verhuizing sowieso via EurID lopen en is de Amerikaanse procedure dus dubbel.
De enige juiste manier (voor je nieuwe provider) om een .eu domeinverhuizing aan te vragen is door deze direct bij EurID in te dienen. Zo weten wij en jij zeker dat de verhuizing correct verloopt, en dat er geen domeinnamen in verkeerde handen terechtkomen.
Via de nieuwe hoster/registrar kun je de AUTH-ID voor de verhuizing van je domeinnaam doorgeven. Daarmee wordt de verhuisaanvraag ingediend en houdt jouw nieuwe hoster/registrar je op de hoogte van het verloop van de verhuizing.
Loop je tegen problemen aan bij de verhuizing van je .eu domeinnaam? Neem dan contact op met onze helpdesk.
Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor het delen van je mening! Wat had je wél verwacht?
Heb je nog vragen?
Vraag het onze helpdesk