Home   Administratie   Opzeggen   Opzeggen contract hosting en domeinnaam

Opzeggen contract hosting en domeinnaam

Op het moment dat je geen gebruik meer wil maken van de diensten die je bij Hosting2GO hebt afgenomen, moet je deze altijd bij ons opzeggen.

Dat geldt voor domeinnamen en webhosting, maar ook voor extra diensten als Sitebuilder, het Spamfilter of een SSL-certificaat.

Zeg je niet op, dan blijven de diensten actief en worden ze jaarlijks opnieuw door ons via automatische incasso in rekening gebracht.

Ook wanneer je de domeinnaam wilt gaan verhuizen naar een andere hostingprovider, moet je eerst bij ons opzeggen.

Let op: wij accepteren geen opzeggingen via derden, zoals 123opzeggen.nl. Een opzegging kan alleen via onze eigen helpdesk gedaan worden omdat deze geverifieerd moet worden.

Hoe kan ik opzeggen?

  1. Ga naar de inlogpagina van de helpdesk.
  2. Log in met je e-mailadres en je eigen gekozen wachtwoord. Heb je alleen een bestelcode klik dan hier.
  3. Na het inloggen kom je in het hoofdmenu. Klik bovenaan (rechts) op de button ‘Ticket aanmaken’.
  4. Selecteer bij stap 1 in het uitklapmenu de categorie ‘Administratief – Opzeggingen’ en klik op ‘Naar stap 2’.
  5. Je ziet een informatiescherm waarin wordt aangegeven welke gegevens je bij opzegging door moet geven. Lees deze informatie eerst goed door.
  6. Klik op ‘Ga Verder’.
  7. In het uitklapvenster bij ‘Domein’ selecteer je het domein dat je wilt opzeggen.
  8. Vul het betaalkenmerk in bij het kopje ‘Betaalkenmerk’.
  9. Klik op ‘Verzenden’ om je opzegging aan de helpdesk door te geven

Vervolgstappen opzeggen

Je opzegging wordt door onze helpdesk geverifieerd en verwerkt. Zij geven je een terugkoppeling in het ticket dat je hebt geplaatst. Als je geen bevestiging hebt ontvangen is de opzegging niet doorgevoerd.

Heb je geen (geldig) betaalkenmerk opgegeven, dan zal onze helpdesk om een andere verificatie vragen. We sturen je per e-mail een bericht zodra er een reactie van onze helpdesk voor je klaar staat.

De reactie kun je lezen door opnieuw in de helpdesk in te loggen. Het geplaatste ticket vind je terug in het hoofdmenu.

Waarom verificatie bij opzeggen nodig is

Je opzegging is pas geldig wanneer deze is geverifieerd door onze helpdesk.

Deze verificatie is nodig om er zeker van te zijn dat de diensten door de daadwerkelijke eigenaar worden beëindigd. Lees daarom altijd goed de reactie die je op je ticket krijgt en of er nog bevestiging vanuit jou vereist is om de opzegging definitief te maken. Houd bij je opzegging ook rekening met een minimale opzegtermijn van een maand. Dat betekent dat als je domein op 2 april verlengd wordt, je uiterlijk 2 maart opgezegd moet hebben om verdere kosten te voorkomen.

Wat als je geen gegevens hebt

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je geen betaalcode meer kunt vinden, bijvoorbeeld als je rekeningnummer niet meer bestaat of als de laatste automatische incasso is mislukt.

Je kunt dan toch een ticket plaatsen zoals hierboven omschreven. Geef aan dat je de benodigde verificatiegegevens niet hebt en wat daarvan de oorzaak is.

We kunnen dan een telefonische verificatie uitvoeren en vervolgens de diensten voor je opzeggen.