Krijg je in jouw e-mailprogramma de melding “serveridentiteit niet gecontroleerd”, dan is waarschijnlijk de mailserver onjuist geconfigureerd.
De melding verschijnt vaak als je een e-mailadres instelt in een mailprogramma. Volg dan ons stappenplan en geef het juiste adres op.
Krijg je de melding als je het e-mailadres al een tijdje hebt ingesteld? Dan heb je bij het instellen toch de verkeerde mailserver opgegeven.
Oorzaak van deze melding
Elk jaar vervangen wij het SSL-certificaat van de mailserver, daardoor kan het zo zijn dat je plotseling deze melding te zien krijgt.
Heb je jouw e-mail ingesteld in een e-mailprogramma en daarbij als serveradres een ander adres gebruikt dan “serverXX.hosting2go.nl”, bijvoorbeeld mail.jouwdomeinnaam.nl ? Dan kun je de melding krijgen “Serveridentiteit niet gecontroleerd“.
Je kunt dit verhelpen door het serveradres aan te passen.
Waar vind ik mijn serveradres?
Je vindt het serveradres in het Control Panel van je hostingpakket. Klik na inloggen op E-mail en dan op je e-mailadres. Bij de gegevens vind je het juiste serveradres.
Pas het serveradres aan
Pas nu het serveradres aan voor zowel inkomende als uitgaande mail. Gebruik hiervoor serverXX.hosting2go.nl waarbij je bij XX het servernummer van je hostingpakket invult. De melding over de serveridentiteit wordt nu niet meer getoond.
Lukt het je niet om de melding op te lossen? Neem dan contact op met onze helpdesk.
Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor het delen van je mening! Wat had je wél verwacht?
Heb je nog vragen?
Vraag het onze helpdesk