Dit artikel is van toepassing op onze in 2023 nieuw gelanceerde webmail
Een e-mailhandtekening is een tekstblok of element dat aan het einde van een e-mail wordt weergegeven. Een handtekening bestaat vaak uit een naam en contactinformatie, maar het kan ook verdere informatie bevatten.
Hoe stel je een handtekening in webmail? Volg de onderstaande stappen om een e-mailhandtekening in te stellen.
1. Ga naar instellingen in de Roundcube webmail
2. Navigeer naar identiteiten en klik op ‘Nieuw’
3. Vul de gegevens in zoals ze in het venster staan beschreven.
Weergavenaam: de naam waaraan je de e-mailhandtekening kunt herkennen in het overzicht
E-mail: het e-mailadres waarvoor je de handtekening wil gebruiken
Organisatie: de organisatie waar de handtekening voor is
Antwoord aan: vul hier een e-mailadres in waar je automatisch alle berichten met deze handtekening naar toe wil sturen
BCC: als je een e-mailadres altijd in de BCC wil zetten vul je deze hier in
Stel in als standaard: als je de handtekening wil invullen als standaard, dan vink je deze knop aan
Ondertekening: in de ondertekening kan je je e-mailhandtekening plaatsen
4. Druk op de paarse knop ‘Opslaan’ om de handtekening te bewaren
5. Bij het maken van een nieuwe e-mail kan je een handtekening toevoegen via de knop ‘Ondertekening invoegen’
Als je er zelf niet uitkomt kun je contact opnemen met onze helpdesk.
Heeft dit je geholpen?
Bedankt voor het delen van je mening! Wat had je wél verwacht?
Heb je nog vragen?
Vraag het onze helpdesk