Home   E-mail   Foutmeldingen   Verzenden van e-mail mislukt

Verzenden van e-mail mislukt

Wanneer het niet lukt om e-mail te verzenden, dan kan dit een aantal oorzaken hebben. De oorzaak hangt af van de foutmelding die je mailprogramma geeft.

Sommige providers (onder andere KPN, Online en Ziggo) blokkeren (of vertragen) de verbinding tot onze mailserver. Ze doen dit om jouw mailverkeer in de hand te houden en zodoende spamming op het netwerk te voorkomen.

In de meeste gevallen kun je dan gebruik maken van poort 2525 in plaats van poort 25. Wanneer ook dit niet werkt, maak dan gebruik van de SMTP-server van jouw internetprovider. Neem contact met hen op voor meer informatie.

Als je gebruik maakt van POP3 dien je bij onze mailserver eerst in te loggen op POP3 en zodoende e-mail op te halen alvorens je mag beginnen met verzenden. Doe je dat niet, krijg je van onze mailserver een “relaying denied” melding of een melding dat de ontvanger niet in de lijst staat van geldige “RCPT hosts”.

Als je de mail terugkrijgt of de ontvanger je mail niet ontvangt kan het ook zijn dat het SPF-record of het DKIM-record van je domein niet goed ingesteld staat. Dat kan ervoor zorgen dat een e-mailclient een mail als spam ziet en deze afkeurt. Verschillende e-mailproviders zijn hier de laatste jaren een stuk strenger in geworden. Dit zijn beide DNS-records die je instelt in de DNS-records van je domein in het Control Panel.

Helpen deze oplossingen je niet verder? Geef dan de foutmelding van je mailprogramma via een ticket door aan onze helpdesk. Onze medewerkers kunnen daarmee voor je bekijken wat de oorzaak en de oplossing is.